Online betalingen ontvangen via Mollie

Voor het ontvangen van online betalingen heeft u een Mollie account nodig. In het dashboard kunt u de gegevens die u van Mollie ontvangt invoeren.Het is heel eenvoudig om het betaalsysteem van Mollie te koppelen aan Sofco Online. Mollie is namelijk al geïntegreerd in Sofco Online. Het enige dat u nog hoeft te doen is het invoeren van de live API-key. U selecteert Mollie als payment provider en voert vervolgens de live API-key in. Zodra u dit hebt opgeslagen (en eventueel de gewenst betaalmethodes hebt geselecteerd) is de koppeling gereed voor betalingen.


Betaallink

In de facturatie mail die verzonden wordt naar uw klant wordt automatisch een unieke betaallink meegestuurd. Deze wordt automatisch voor u gegenereerd.


Betaalstatussen

Nadat uw klant heeft betaald of de betaling heeft afgebroken wijzigt de betaalstatus. Deze kan de volgende betaalstatussen krijgen:

Betaald - De klant heeft de betaling succesvol afgerond.
Open - Er is een betaling aangemaakt/gestart, maar nog niet betaald.
Verlopen - De klant heeft niet binnen de daarvoor gestelde tijd (meestal 15 minuten) betaald.
Geannuleerd - De klant heeft zelf op "annuleren" geklikt.
Mislukt - De betaling is mislukt. Het kan zijn dat de bank van jouw klant last van een storing heeft.
Uitbetaald - Het geld is inmiddels al naar jouw zakelijke rekening overgemaakt.
Teruggestort - Je hebt deze betaling via jouw dashboard of via de API teruggestort naar de consument.
In het dashboard kunt u uw eigen betaalstatus-links invoeren naar uw eigen website zodat uw klanten op de hoogte worden gesteld van de status. U kunt ook gebruik maken van onze standaard betaalstatus-pagina's waar uw bedrijfsnaam en logo op worden vermeld.

© Copyright | All rights reserved Sofco.nl